Review

  • ARES - TAR-21 Rail
  • ARES
  • Tavor
  • TAR-21 Rail
  • Polymer, Aluminiu
  • 3240 g
  • 874 mm
  • 495 mm
  • Semi, Auto
  • 120 Bile Mid-Cap
  • Reglabil
  • Custom partial compatibil Ver. 6
  • Nu
  • ~105 m/s
  • Neinclusa
  • Replica, Mag Mid-Cap
Plusuri
  • teava interna foarte lunga la dimensiunea compacta a replicii fiind de tip bullpup
  • design total ambidextru
  • bolt release functional - elibereaza parghia de armare si detensioneaza arcul din gearbox
  • posibilitatea schimbarii arcului fara demontare gearbox
  • marcaje realiste si complete, serie unica la fiecare replica
  • Ris superior si lateral
  • compatibilitate mag-uri M4/M16
  • camera hop-up fixata pe gearbox
Minusuri
  • pretul ridicat
  • gearbox custom insa cu interne in mare parte compatibile Ver. 6
  • necesita operatiuni de gresare si shimming
  • spatiul destinat bateriei poate acomoda maxim o baterie 9.6V
  • nu are priza pentru curea in spate
  • imperfectiuni minore la finisaje
Concluzii

O replica extrem de versatila datorita dimensiunilor compacte (tip bullpup) si designului total ambidextru, care poate fi folosita cu succes in orice scenariu de joc. Pretul ramane principalul factor pentru care nu intalnim suficient de des aceasta replica in teren.

Exterior

Piese metalice sunt: teava externa, RIS-ul si catarile din fata. Materialul folosit este aluminiu CNC, prelucrat la standarde inalte. Replica este dotata cu RIS superior si RIS-uri laterale in partea din fata a replicii, foarte bine fixate, ceea ce permite atasarea fara probleme a dispozitivelor optice, a unei lanterne, a unui laser, etc.

Piesele din polymer ranforsat cu fibra de nylon sunt: corpul replicii si manerul anteriror (hand guard-ul, care dupa unele pareri ar fi din plastic ABS totusi). Piesele sunt de rezistenta similara cu cea a metalului insa cu o greutate mult redusa, cu un aspect usor rugos, mai pronuntat pe maner, pentru o priza mai buna pe replica. Ceea ce este de retinut este ca materialele care sunt din polymer sunt din polymer si pe arma reala si ce este metalic este, de asmenea metalic si pe arma reala, cei de la ARES incercand sa respecte cat mai fidel compozitia armei reale. Calitatea finisajelor este satisfacatoare, cu mici imperfectiuni de finisare, insa replica este foarte bine inchegata si da un sentiment de robustete.

Replica se comercializeaza in trei versiuni (negru mat, verde OD, si dark earth DE) si are gravate insemnele identice cu arma reala, avand in vedere ca ARES are  licenta achizitionata pentru insemne Tavor, inclusiv numar serial unic pentru fiecare replica in parte. Mai adaugam aici ca TAR-21 este un acronim pentru Tavor Assault Rifle - secolul 21, ceea ce ne duce cu gandul la designul futurist intentionat de producatorii armei reale. 

In momentul in care parghia de armare se trage in spate aceasta se blocheaza in pozitie permitand accesul prin intermediul ejection port-ului la mecanismul de reglare al hop-up-ului. Eliberarea parghiei de armare si revenirea capacului antipraf in pozitie se face prin actionarea bolt release-ului.

Bolt release-ul este asadar functional la aceasta replica in sensul in care in momentul in care este actionat elibereaza bolt-ul si parghia de armare daca aceasta este blocata in spate si, in plus, detensioneaza arcul in gearbox daca acesta s-a oprit intr-o pozitie comprimata.

Design-ul este complet ambidextru astfel incat cu modificari mici toate comenzile, inclusiv actionarea parghiei de armare se poate efectua natural si de catre un stangaci. In aceeasi ordine de idei, selectorul de foc este pozitionat conforatbil si intuitiv astfel incat actionarea lui cu degetul mare este foarte facila si rapida.

Pe manerul din anterior este pozitionat un buton care odata apasat activa laserul la versiunea de Tavor comercializata de cei de la Ares cu dispozitiv optic inclus (MARS+laser) insa pe aceasta versiune nu are nici o functionalitate. Cu putina delicatete se poate trasforma acest buton in unul activ pentru a utiliza eventualele dispozitive atasate replicii cum ar fi lasere, lanterne, etc.

Pe replica gasim o singura priza de prindere pentru curea in partea frontala, iar in partea din spate avem doar un canal prin care se poate introduce un adaptor pentru a-l folosi ca priza pentru curea.

 

Interior

Replica vine cu un gearbox ver. 6 modificat datorita posibilitatii de a schimba arcul fara demonatarea gearbox-ului si particularitatilor replicii, insa la nivel de interne rotile sunt normale, cilindrul este normal, pistonul si capul piston sunt normale. Singura piesa care este custom este capul de cilindru, care la o prima vedere poate parea standard Ver. 2 insa are tubul de aer ceva mai scurt. Carcasa gearbox-ului este de calitate superioara cu bucse de 8 mm simple pentru spur si sector gear si cu rulment pentru bevel gear, solutie ingenioasa si eficienta. Din pacate de cele mai multe ori rotile nu sunt foarte bine echilibrate si necesita operatiuni de gresare si shimming pentru a evita problemele ulterioare. Rotile sunt cu raport normal de calitate si rezistenta superioare.

Pistonul este de calitate acceptabila, cu un dinte metalic iar capul de piston este fara ventilatie. Spring guide-ul este fara rulmenti, si este una dintre internele la care se recomanda schimbarea.

Prin patul replicii se poate obtine acces la compartimentul bateriei si la mecanismul care permite schimbarea arcului din gearbox. Pentru aceasta operatiune este nevoie doar de desurubarea unui surub in linie si a unui surub imbus si apoi se poate schimba arcul fara alte operatiuni suplimentare. Aceasta solutie simpla si rapida de modificare a vitezei replicii este una dintre principalele plusuri ale modelului.

In compartimentul bateriei putem acomoda o baterie de 8,4V sau chiar 9.6V, insa pentru aceasta din urma varianta este recomandat doar tipul nunchuck de baterie, alte variante impiedicand cursa normala a parghie de armare si accesul la mecanismul de reglare al hop-up-ului prin blocarea cursei capacului antipraf. Se poate de asemenea utiliza si baterie lipo de dimensiuni mici.

Hop up-ul este fixat pe gearbox ceea ce da un mare plus la nivel de constanta si precizie pentru aceasta replica. Mecanismul de reglare al hop permite reglaje fine insa apar uneori probleme de decalibrare a reglajului dupa cateva rafale. Solutia este sa restrangem libertatea de miscare a rotitelor care permit reglarea hop-up-ului. O tehnica ar fi inserarea unui o-ring de cauciuc care sa franeze rotitele.

Motorul este standard de tip scurt, capabil sa genereze o rata de foc foarte buna cu o baterie de 9.6V, si una extraordinara cu un lipo de 11.1V.

Performanta

 

Replica poate angaja tinte la 35-45 m cu un grad mare de certitudine. Teava interna de dimensiuni mari si camera hop-up fixata pe gearbox confera replicii constanta ridicata si precizie foarte buna. Este o platforma conceputa pentru orice tip de scenariu (CQB, woodland, industrial, urban, etc.) asa incat versatilitatea ei se face simtita ori de cate ori este folosita.

Pentru utilizarea replicii in configuratia standard recomandam folosirea bilelor 0.25 - 0.28 g pentru un echilibru optim intre precizie, viteza proiectilului si distanta de angajare.

Altele

 

Daca se doreste, replica poate fi upgradata pentru a trage cu viteza mai mare. Pentru a o duce la 125 m/s ai nevoie doar de un arc mai puternic dat fiind ca restul internelor sunt capabile sa faca fata presiunilor ridicate. Avand in vedere constructia replicii aceasta operatiune se poate efectua fara demontarea replicii sau a gearbox-ului. Cu toate acestea, recomandam totusi desfacerea gearbox-ului cat mai repede posibil, gresarea corespunzatoare a internelor si efectuarea operatiunii de shimming care de multe ori lasa de dorit la replica in configuratia din fabrica. Te rugam sa apelezi la un specialist pentru aceasta operatiune pentru mai multa siguranta. 
Regulamentele permit pentru aceasta replica si ridicarea vitezei de tragere pana la 140 m/s, situatie in care pentru eficientizarea configuratiei recomandam, pe langa arc, cel putin si schimbarea pistonului, a capului piston si introducerea unui spring guide cu rulmenti.
Totodata, in cazul cresterii vitezei se recomanda folosirea unei baterii de tip nunchuck 1600 mAh-9.6V sau lipo. Pentru rezultate mai bune (distanta de angajare, precizie) in cazul upgrade-ului recomandam schimbarea gumei de hop-up si folosirea bilelor de precizie mai mai grele – intre 0.28 si 0.30 g.
 
by Muffy
 
Contributia ta la review aici - optiune activa doar pentru membrii AirsoftPedia.ro.
Acorda o nota acestui review
Rating 10/10 (numar de voturi: 5)
10