Review
-
Asia Electric Guns - SR16
- Asia Electric Guns
- M4
- SR16
- Metal, Plastic ABS
- 2750 g
- 696 - 780 mm
- 300 mm
- Semi, Auto
- 300 bile Hi-Cap
- Reglabil
- Ver. 2
- Nu
- ~115 m/s
- 1100 mAh - 9.6V Dual Stick
- Replica, Mag Hi-Cap, Baterie, Incarcator baterie
- Raport excelent pret/calitate
- Poate fi folosita atat la CQB cat si in alte medii
- Bolt release functional
- Replica full ambidextra
- QD mount points incorporate in replica
- Greutatea redusa a replicii
- Marcaje pe corpul superior si inferior al replicii
- Unele inerne (detaliat in review)
- Gearboxul nu pare sa suporte viteze mari
- Precizie stoc nemultumitoare (recomandam inlocuirea gumei de hop-up)
- Patul prezinta joc, dar nu exagerat
R16 este o clona foarte reusita a modelelor de top (gen VFC). Replica poate fi folosita in medii CQB dar si in scenarii care necesita angajari la distante mai mari. Raportul foarte bun pret/calitate o face sa fie indicata incepatorilor dar si jucatorilor de nivel mediu. SR16 e o baza buna de upgradeuri de viteza medii, pana in 125 m/s.
Exterior
Diferit de producatorii A.C.M (All China Made) , “Asia Electric Guns” este un producator din Hong Kong ce detine linii de asamblare proprii cat si un QC (Quality Check) superior producatorilor din China. Putem spune ca este un best buy in segmentul ei de piata. Finisajele replicii sunt foarte bune, avand in vedere ca platim un pret la jumatate fata de alti producatori ai acestei replici (ex: VFC). Replica vine cu un RIS URX de 9 inch, functie ambidextra pentru mag release, bolt release (care este activ) si selector de tir. Catarile sunt ambele de tip flip-up, cu mentiunea ca cea de pe spate este detasabila pentru a facilita instalarea altor sisteme optice. Corpul, model E3, este bine realizat si detine si QD mounts instalate direct pe lower receiver, pe ambele parti. Patul este de tip crane stock (retractabil, 6 pozitii) si accepta baterii de tip dual stick sau unele modele de Li-Po. Singurele elemente din plastic sunt patul si manerul.
Interior
Gearboxul este de tip V2, dar difera putin. Diferenta consta in locasurile de instalare a rotitelor pentru selectorul de tir ambidextru. In caz de deteriorare, se poate inlocui cu orice gearbox versiunea 2 standard, cu mentiunea ca trebuie dezactivata functia ambidextra a selectorului de tir. Gearboxul nu este ranforsat in partea frontala. Din acest motiv, nu recomandam upgradeuri de viteza mai mare de 125 m/s.
Pistonul este normal, din policarbonat, cu ultimul dinte metalic. Capul piston este din aluminiu si are instalati si rulmenti. Capul cilindru este din plastic, nimic special. La un eventual upgrade recomandam inlocuirea lui. Cilindrul este portat, corespunzator cu lungimea tevii interne.
Rotile sunt metalice, foarte asemanatoare cu cele produse de D-boys. Sector gear-ul are si un delayer metalic instalat. Contactele si cablajul sunt standard. Recomandam schimbarea cablurilor cu unele siliconice. Ghidajul arcului este metalic, fara rulment. Nozzle-ul este de plastic si nu are o-ring. Bucsele sunt de 8 mm, metalice. Spre deosebire de majoritatea replicilor, selector plate-ul la acest model este metalic. Acest lucru permite instalarea angrejajelor pentru functia ambidextra a selectorului de tir. Camera de hop-up este standard, metalica.