[phpBB Debug] PHP Warning: in file /home/airsoftp/public_html/application/models/topuri.php on line 32: end() expects parameter 1 to be array, boolean given
DIY G&G Armament - GR15 Raider L - AirsoftPedia.ro

Fa-o cu mana ta

  • G&G Armament - GR15 Raider L

De ceva vreme am modelul din titlu si o problema imi sta pe creier de cand am luat-o. Asa cum ne-au obisnuit cei de la G&G, replicile facute de ei au mici personalizari iar teava externa nu face excepentruie.
La modelul L DST teava externa e facuta din 2 bucati si are o imbinare de o calitate indoielnica cu doar 2 imbusuri puse pe aceeasi axa (orizontala) motiv pentru care in timp, de la vibratiile gearboxului, transport sau alte socuri mecanice isi face joc iar partea din fata se misca pe verticala. Problema apare si mai repede daca pe replica e montat un amortizor care creaza stres suplimentar pe acea imbinare.

Ma tot gandeam la o solutie pentru buba asta pentru ca trebuie sa iti aduci aminte periodic sa mai strangi suruburile alea altfel risti sa se desfaca atat de mult incat, la iesire, bila loveste in buza amortizorului iar rezultatul e mai mult decat evident - trasul dupa colt. Dupa mai multa analiza a intregului sistem (frontul la replica asta are un design defectuos din pacate) solutia castigatoare a iesit adaugarea a inca 2 suruburi mai in spate decat cele 2 deja existente si pe o alta axa. Sa schimbi tot RIS-ul cu outer pentru a trece la piese compatibile cu majoritatea M4 nu mi s-a parut o solutie buna pentru o replica care costa 8 mil lei de noua. 

In concluzie m-am apucat de treaba. Materiale si unelte necesare: 


Image

1. Dremel
2. Tarod M4
3. Burghie diverse
4. Patent cu blocare
5. Suruburi M4
6. Ulei de mecanica fina
7. Surubelnite
8. Pacienta

Timp efectiv de lucru: 1 ora.

Se desface partea din fata si se executa 2 gauri, ca in imaginea de mai jos:


Image

 

Atentie! Gaurile nu se pot face pe axa verticala pentru ca in partea de sus e tija aia care imita tubul de gaze si nu ai avea cum sa infiletezi surubul, iar in partea de jos teava pe care vine montata partea din fata cu catarea are un canal de ghidare. Din aceste motive gaurile trebuiesc date in "diagonala".

Daca nu aveti acces la o masina de gaurit fixa, atunci va sugerez sa dati mai intai o gaura cu burghiu de 1,5 maxim 2, apoi sa o largiti cu 3 (asta ca sa evitati ovalizarea gaurii). 

Dupa ce ati executat gaurile, se ia tarodul M4 si se face filetul. Daca folositi un singur tarod atunci in timp ce faceti filetul la o tura infiletata sa dati jumatate de tura inapoi. Eventual se poate folosi si niste ulei de mecanica fina, dar nu-i musai, pentru ca materialul e destul de moale. De asemenea, cand veti face gaura din partea de sus, va trebui sa improvizati un pic pentru ca din cauza catarii din fata care e turnata (designul de care vorbeam mai devreme) n-o sa aveti loc sa invartiti T-ul in care e prins tarodul. Eu am pus tarodul intr-un patent autoblocant. De asemenea, am folosit un set de tarozi M4 cu filet progresiv si a mers mai usor. 
Asa arata piesa cu filetele facute si suruburi:


Image

Suruburile insa nu pot ramane asa pentru ca nu mai poate culisa inelul pe care se prinde risul. Asadar se ia una bucata dremel si se taie cele 2 suruburi la aceeasi dimensiune cu cele 2 existente. Dupa taiere, prindeti suruburile in patentul blocant si cu discul cel mai subtire faceti un canal pentru surubelnita dreapta (nu strangeti suruburile in patent pana s-ai omorati filetul si purtati ochelari de protectie cand lucrati cu discurile alea subtiri, cica se sparg foarte usor). Rezultat:

Image

Image

In punctul asta treaba e cam gata. Nu va ramane decat sa montati totul la loc. Dupa preferinte se poate pune niste solutie antidesfiletare (Locktite). O poza si cu gaurile prin care se infileteaza suruburile adaugate: 

Image

Nu stiu daca se aplica si la XL DST (aia parca are teava externa dintr-o bucata) iar la modelul CQB partea cu catarea e prea mica ca sa puna probleme.


Spor la treaba!

by Sly